Zachodnia obwodnica miasta coraz bliżej
Dzisiaj minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i Bogdan Tarnawski z GDDKiA złożyli podpisy pod dokumentem pt. Program Inwestycyjny. W praktyce oznacza to, że plany budowy zachodniej obwodnicy Przemyśla wchodzą w bardziej konkretną fazę.
Droga obwodowa Przemyśla powstanie w ramach rządowego programu 100 Obwodnic. W założeniach programu, obwodnice mają odciążyć centra miast od ruchu dużych pojazdów, zmniejszyć ilość wypadków z udziałem pieszych i rowerzystów, a także korzystnie wpłynąć na czystość powietrza.
O obwodnicy i innych inwestycjach dla Przemyśla czytaj także TUTAJ
Obwodnice mają też zmniejszyć wykluczenie komunikacyjne. To część większego planu, który zakłada budowę dróg, torów i przystanków. Mówił o tym na dzisiejszej konferencji Rafał Weber-sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
W konferencji uczestniczył też były marszałek sejmu i przemyski poseł Marek Kuchciński. Zauważył on, że miasta takie jak Przemyśl, Krosno i Sanok potrzebują do rozwoju turystycznego lepszego skomunikowania z resztą kraju.
Obwodnica połączy drogę nr 77 (droga z Jarosławia) z drogą nr 28 (kierunek Sanok), a jej budowa w sposób konieczny związana jest z postawieniem nowego mostu na Sanie. Choć nie wiadomo jaki dokładnie będzie przebieg nowej drogi, określono już dość dokładnie jej długość -22 km. Dzięki obwodnicy, która ma być zrealizowana do 2028 roku, zmniejszy się m.in. ruch TIR-ów w Przemyślu.
Budowa stu obwodnic-choć niestety trochę przypadkowo- wpisuje się w rządowe plany wyprowadzenia gospodarki kraju z recesji jaką spowoduje zamrożenie działalności wielu przedsiębiorstw. Budowy dróg mają być panaceum na spodziewane bezrobocie i stanowić mają rodzaj centralnego bodźca ekonomicznego, który być może pobudzi gospodarkę.
zdj.il.Ministerstwo Infrastruktury