Nowe inwestycje kolejowe na trasie Jarosław-Przemyśl

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 20 mln zł zwiększą komfort obsługi pasażerów na trzech przystankach – Sośnica Jarosławska, Niziny i Walawa. Przebudują także 7 wiaduktów kolejowych, co ma zapewnić sprawniejszy przejazd pociągów pasażerskich i składów towarowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje na trasie Rzeszów – Przemyśl. W ubiegłym roku na roboty przeznaczono 33 mln zł. W dniu 26 marca br. spółka podpisała umowę za blisko 20 mln zł na kolejne prace na odcinku Munina – Żurawica.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną perony na przystankach: Sośnica Jarosławska, Niziny i Walawa. Pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych wiat. Pojawi się także funkcjonalne oświetlenie, oznakowanie i systemem informacji pasażerskiej.

Obiekty będą lepiej przygotowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności.
Dzięki podpisanej umowie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują 7 wiaduktów kolejowych na odcinku Munina – Żurawica, których stan istotnie wpływa na bezpieczeństwo i sprawność przejazdu pociągów. Po pracach zapewnią one możliwość przejazdu cięższym składom towarowym. Zmiany obejmą także system komunikacji drogowej pod wiaduktami.

PLK w 2017 r. na trasie z Rzeszowa do Przemyśla wykonały prace za ok. 33 mln zł. Obejmowały one m.in. modernizację i zwiększenie komfortu obsługi pasażerów stacji Przeworsk i przystanku Przemyśl Zasanie. Przebudowano kilkanaście obiektów inżynieryjnych. Wcześniej wygodniejszą obsługę zyskali pasażerowie 5 stacji: Strażów, Łańcut, Rogóżno, Jarosław, Przemyśl oraz 6 przystanków.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie polepszają trasę Rzeszów – Przemyśl, tworząc warunki dla krótszych i wygodniejszych podróży. Dzięki temu sprawnie dojeżdżają na wschód m.in. pociągi dalekobieżne z innych województw. Podróżni mają też dogodne połączenie na Ukrainę. Z Przemyśla do Kijowa przez Lwów odbywają się regularne kursy pasażerskie. – informuje Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Podpisana 26 marca umowa na prace na odcinku Munina – Żurawica finansowana jest ze środków budżetu państwa. Jej wartość to 19 986 463,59 zł. Prace wykona konsorcjum firm: SERSO Sp z o.o. (Lider) i Intop Warszawa Sp. z o.o. (Partner). Zakończenie inwestycji zaplanowane jest do lutego 2019 r.