Ambitne plany PKP CARGO
Według informacji zamieszczonych na oficjalnej stronie marszałka Marka Kuchcińskiego na Podkarpaciu powstanie spółka PKP Cargo Terminale. Ma ona koncentrować wszystkie należące do przewoźnika terminale, co ułatwi zarządzanie, stworzy nie tylko nową ofertę dla klientów, ale też nowe miejsca pracy.
Zlokalizowana na trasie węzła Medyka – Przemyśl – Żurawica będzie największą w Polsce i jedną z największych w Europie spółek zarządzających terminalami lądowymi.
,,Zależy nam, by region się rozwijał, był atrakcyjny gospodarczo, by jego mieszkańcy nie byli zmuszeni do opuszczania rodzinnego domu, żeby zarabiać na życie” – zapowiada marszałek sejmu M. Kuchciński, który zabiega o powstanie spółki.
,,Powstanie spółki PKP CARGO Terminale spowoduje na pewno powstanie nowych miejsc pracy. Nie chcemy deklarować ilu, gdyż to będzie proces ewolucyjny i zależny od tempa rozwoju tej spółki. Mamy prawo przypuszczać, że będzie to znacząca liczba, gdyż sektor intermodalny, działalność terminalowa to bardzo perspektywiczne sektory transportu i logistyki. (…) Nasza spółka pośrednio może spowodować, że na Podkarpaciu zaczną się lokować inne podmioty zajmujące się transportem kolejowym lub drogowym” – zapewnia Krzysztof Losz rzecznik prasowy PKP CARGO.
Oprócz tego pojawił się pomysł, by w nieczynnej Fabryce Wagonów „Gniewczyna” w Gniewczynie Łańcuckiej (okolice Przeworska) powstała spółka zajmująca się produkcją wagonów towarowych m.in. dla PKP CARGO. Trwają rozmowy ze słowackim właścicielem fabryki na temat jej przejęcia przez polski podmiot. Został podpisany już list intencyjny w tej sprawie pomiędzy potencjalnymi inwestorami czyli PKP CARGO a Agencją Rozwoju Przemysłu. Nie ma jednak jeszcze gotowego biznesplanu dla inwestycji i analizy przedsięwzięcia.
Zdjęcie: www.pkpcargo.com