SP nr 6 w Przemyślu wzięła udział w ogólnopolskiej akcji „Jak nie czytam, jak czytam” [Galeria zdjęć]

Szkoła Podstawowa nr 6 w Przemyślu wzięła udział w ogólnopolskiej akcji masowego czytania „Jak nie czytam, jak czytam”.

Ogólnopolska akcja promująca czytelnictwo „Jak nie czytam, jak czytam” odbyła się w dniu 1 czerwca o godz.10. W tym czasie uczniowie biorący w niej udział w wybranym miejscu zbierali się z książkami na wspólne czytanie. Tak też było w SP nr 6 w Przemyślu. Klasa Ib, IVa i IVb, które w trakcie akcji przebywały na wycieczkach szkolnych, przyłączyły się do czytania poza murami szkoły.

Akcja, w której wzięliśmy udział miała służyć promocji zainteresowania czytelnictwem, podniesienia jego poziomu, a także pokazaniu, że czytanie to wspaniała przygoda, a z książką można się nie rozstawać ani na krok.– mówi nauczycielka języka polskiego z SP nr 6 Zdzisława Patryn. – Dodatkowo uczennice klasy VIa wzięły udział w naszej akcji szkolnej i udały się do klas I-III, gdzie swoim młodszym kolegom czytały wybrane książki. Przygotowały też niespodzianki dla dzieci: kupiły cukierki, jedna z uczennic przygotowała własnoręcznie dla słuchaczy mini książeczki. W ten sposób starsi uczniowie pokazywali, że warto czytać i nakłaniali do tego tych młodszych.

Szkoła Podstawowa nr 6 w Przemyślu aby zachęcić dzieci do czytania organizuje szereg działań, takich jak: konkursy czytelnicze, biblioteczne, gazetki tematyczne w salach poświęcone ciekawym książkom, tzw. kącik czytelniczy w klasie Via, gdzie są wyłożone książki z akcji „Cała Polska czyta dzieciom” i uczniowie mogą je wypożyczać. Dodatkowo od wielu lat podczas zajęć koła języka polskiego oraz na lekcjach z języka polskiego prezentowane są ciekawe tytuły książek, które warto przeczytać, a które nie są lekturami.
Nasza biblioteka szkolna ogłasza konkurs na klasę, która najwięcej przeczytała książek w roku szkolnym i indywidualnie na ucznia. Mamy stałych rekordzistów, ale zauważamy także, że pojawią się nowi. Częściej i chętniej jednak po książki sięgają młodsi uczniowie (II-IV klasy). Opowiadają sobie o tym co przeczytali, wymieniają się tytułami. – mówi Jolanta Szkudzińska z biblioteki w SP nr 6 – Na większe zainteresowanie czytaniem wpłynęłaby na pewno większa liczba nowości czytelniczych. Otrzymaliśmy teraz pieniądze z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, część tej kwoty zostanie przeznaczona na lektury, ale uda się też bibliotekę zaopatrzyć w kilka chwytliwych tytułów.

Młodzi czytelnicy wybierając lekturę zwracają na jej oprawę. Jak zauważa J.Szkudzińska dzieci sięgają po książki kolorowe, z ładną okładką, to je przyciąga. Chętnie też wybierają pozycje detektywistyczne i fantastyczne. Najchętniej czytają obecnie serie takich książek jak: „Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai”, „Nowe przygody Mikołajka”,”Magiczne drzewo”, „Zaopiekuj się mną”.

Podczas ubiegłorocznej edycji „Jak nie czytam, jak czytam” dzięki zaangażowaniu ponad 2000 bibliotek z całej Polski, prawie pół miliona uczniów czytało w jednym momencie: w szkołach, na rynkach miast, w centrach handlowych. Pomysłodawcą i głównym organizatorem akcji jest redakcja miesięcznika „Biblioteka w Szkole”, natomiast organizatorami przedsięwzięć w poszczególnych miastach są biblioteki szkolne i publiczne.

Anna Fortuna

no images were found