Pływanie dla początkujących i zaawansowanych

7 kwietnia 2021

Pływanie to jeden z bardziej popularnych sportów na całym świecie. W Polsce również przybywa amatorów tej dyscypliny. Od lat baseny kryte oraz pływalnie odkryte w sezonie letnim zapełniają się niemal maksymalnie.

Oczywiście w dobie pandemii mamy tu pewien problem, ponieważ baseny są pozamykane, ale nawet wtedy możemy sobie zapewnić trening. Nie chodzi oczywiście o wody otwarte, ponieważ jest jeszcze zbyt zimno. Ale istnieje rozwiązane znane od wielu lat, czyli pływanie na sucho. Wiele osób podchodzi oczywiście sceptycznie do takich rozwiązań i zwolennicy pływania będą się dzielili tu najczęściej na dwie grupy. Są osoby, które z chęcią próbują nowych rzeczy, a inne bardziej konserwatywne, jeśli można tak się wyrazić, wychodzą z założenia, że pływać można tylko w wodzie. Nie do końca jest to jednak prawda, ponieważ chodzi przecież tak naprawdę o wykorzystanie konkretnej grupy mięśni, a to możemy osiągnąć, wykonując bardzo wiele rozmaitych ćwiczeń.

Dlaczego warto kontynuować ćwiczenia?

Przede wszystkim powinniśmy sobie uzmysłowić, że takie ćwiczenia są koniecznością dla nas, szczególnie wtedy, jeżeli jesteśmy zawodowymi sportowcami albo nie chcemy stracić formy. Z takiego założenia wychodzi każdy doświadczony trener, który ma pod sobą wielu zawodników i musi zatroszczyć się o ich kondycję fizyczną nawet w tak trudnych warunkach, z jakimi mamy do czynienia obecnie. Na szczęście brak dostępu do basenu nie jest aż taką dużą tragedią, jakby się to wydawało. Poza tym warto skoncentrować się na takiej aktywności również wtedy, gdy jesteśmy amatorami i dopiero chcemy wybrać dla siebie jakąś dyscyplinę sportową. Najlepszym rozwiązaniem może być właśnie pływanie na sucho. Trzeba tylko wiedzieć jak to robić, aby zapewnić sobie maksymalną koordynację ruchów, która jest podstawą wpływaniu, co później zauważymy, gdy wejdziemy do wody. Betclic kod promocyjny to fantastyczna rozrywka w typowanie wyników meczów już od pierwszego kliknięcia oraz sprawdzenie różnicy w poziomach poszczególnych zespołów, które Cię interesują.

Co jest potrzebne do pływania na sucho?

Oczywiście każdy z nas, kto słyszy o pływaniu na sucho, od razu wyobraża sobie, że trzeba się tu położyć na podłodze albo na taborecie na brzuchu i mieć uniesione ręce oraz nogi. W praktyce wygląda to trochę inaczej. W sklepach mamy dostępny bardzo bogaty asortyment, który zagwarantuje nam prawidłowe wykonywanie ćwiczeń zapewniających wykorzystanie wszystkich tych mięśni, które biorą udział w prawdziwym pływaniu. Stosuje się, więc tutaj różnego typu gumy oraz taśmy elastyczne, które są dostępne w różnych sklepach sportowych w bardzo różnych cenach i wariantach. To one właśnie pozwolą nam skutecznie stymulować pracę mięśni w różnych stylach pływania.

Jak wykonywać ćwiczenia w pływaniu na sucho?

Oczywiście w pływaniu również na sucho bardzo istotna będzie technika i postawa. Trzeba przez cały czas pilnować pozycji ciała i tego, w jaki sposób poruszają się ramiona. Takie ćwiczenia są też doskonałą okazją do poprawy tych elementów, z którymi najczęściej mają problemy początkujący pływacy. Chodzi o pionizację przedramienia i utrzymanie rytmu. Musimy zwracać uwagę na płynność i eliminować przestoje ruchu. Ćwiczenia takie najlepiej wykonywać 4 do 5 razy w tygodniu.

 

Materiał zewnętrzny