SP nr 11 w Przemyślu wzięła udział w projekcie DEMO

23 października 2016

„DEMO – doświadczaj, eksperymentuj, myśl, odkrywaj”, to projekt Anety Jabłońskiej, nauczycielki informatyki w Szkole Podstawowej nr 11 w Przemyślu. Ten innowacyjny pomysł na rozbudzanie w najmłodszych ciekawości i chęci do działania cały czas się rozwija. Kilka dni temu młodzi eksperymentatorzy z Przemyśla wzięli udział w warsztatach dla nauczycieli zorganizowanych w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

W ramach projektu DEMO uczniowie z SP nr 11 w Przemyślu wraz z rodzicami wykonują w domu stacje eksperymentalne. Za każdym razem są to bardzo solidne i precyzyjne projekty. Następnie trafiają one do szkoły, gdzie na korytarzach korzystają z nich wszyscy uczniowie.

Projekt cały czas się rozwija. Do zaprezentowania swoich stacji uczniowie SP nr 11 zostali zaproszeni m.in. do Przedszkola „Pinokio” w Rzeszowie. Tam odbyły się warsztaty dla rodziców i nauczycieli. Było to niezwykłe doświadczenie. Pojechałam tam z dziećmi, które były najbardziej zaangażowane w projekt DEMO. Był to Szymon Baryła, Damian Ożga, Karol Kawa i Szymon Jabłoński. Chłopcy mieli tam okazję opowiedzieć jak budowali stacje, jakie przy tym napotkali trudności. Poza mną głos zabrali tam także ich rodzice mówiąc jak to wyglądało z ich perspektywy. To również dzięki ich zaangażowaniu udało się tam przewieźć około 15 stacji – mówi pomysłodawczyni projektu DEMO, nauczycielka SP nr 11 Aneta Jabłońska. Po tej prezentacji rzeszowska placówka również wyraziła chęć przyłączenia się do tego projektu.

Kilka dni temu ci sami chłopcy wzięli udział w warsztatach organizowanych przez Centrum Nauki Kopernik. Warsztaty dotyczyły budowy stacji doświadczalnych. Podczas zajęć Aneta Jabłońska opowiedziała uczestnikom warsztatów o projekcie DEMO realizowanym w przemyskiej Jedenastce. W dalszej części zajęć to uczniowie dostali swoje stoliki i to do nich z pytaniami zwracały się osoby szkolone ( zarówno nauczyciele jak i pracownicy Centrum Nauki Kopernik, a także sam prof. Fiesser – założyciel Phanomenty, pierwszego centrum nauki w Niemczech ). Było to dla nich duże przeżycie i wyzwania, z którym pomimo początkowego stresu świetnie sobie poradzili.

Dlaczego warto budować stacje doświadczalne ? Tak na prawdę każde dziecko może osiągnąć sukces. Szkoła nie mierzy tego wszystkiego. Każde dziecko ma zdolności w innej dziedzinie, tutaj ma możliwość odnaleźć się. Jest to niesamowite pole do popisu. Dodatkowo uczy się odwagi, która jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu, bez niej nie podejmie żadnych wyzwań. Do sukcesu potrzebna jest także cierpliwość i wytrwałość, bez których projekty by nie powstały – wyjaśnia A. Jabłońska – My dorośli powinniśmy się uczyć od dzieci ich ciekawości świata i tej nieodpartej chęci doświadczania.

Po tym wyjeździe mali odkrywcy z SP nr 11 będą pracować nad nowymi stacjami oraz ulepszać te które do tej pory stworzyli. Jak mówią sami jest to dla nich duża frajda i zabawa, a dodatkowo mogą spędzić czas z rodzicami.

Teraz pora aby do projektu DEMO przyłączyły się także inne szkoły z naszego miasta.

no images were found